Notícia »
Vídeo relacionat
Albert Salvadó publica a Meteora la seva nova novel·la històrica OBRE ELS ULLS I DESPERTA, situada en la trasbalsada Europa del segle XVII
Tolino Salerno, un jove estudiant italià a la recerca d'un somni, n'és el protagonista
Notícia publicada el dia 25/10/2011
Albert Salvadó, el gran novel·lista revitalitzador del gènere històric i un dels més prolífics i llegits en català, arriba a les llibreries amb OBRE ELS ULLS I DESPERTA, una nova obra que ens situa en els conflictes polítics i religiosos europeus de la dècada de 1630 focalitzats en el món social i acadèmic de Pisa, ciutat on tenen lloc transcendents i sovint violents debats universitaris en què s'enfronten el nou saber, representat per les aportacions científiques de Galileu Galilei, i la força reaccionària de la Inquisició d'una Roma pontifícia disposada a subjugar qualsevol dissidència amb mà de ferro.
• Vídeo promocional de la novel·la OBRE ELS ULLS I DESPERTA
• Llibret promocional de la novel·la OBRE ELS ULLS I DESPERTA
• Ressò a la premsa: El Periòdic d'Andorra (14-10-11 i 26-10-11), Diari d'Andorra (14-10-11 i 26-10-11)
• Entrevista de Sergi Andreu a Catalunya Ràdio
• Ressenya a L'Illa dels Llibres
• Entrevista a El Setmanari.cat
Llibre relacionat
Obre els ulls i desperta
Novel·la catalana | 384 pàg | 19.50€
Autor relacionat
Salvadó, Albert
Albert Salvadó, nascut a Andorra la Vella el 1951, escriu assaig, conte infantil i novel·la, on ha conreat diversos gèneres.
En novel·la negra, ha escrit obres com El rapte, el mort i el Marsellès, Premi Sèrie Negra l’any 2000, o la darrera Una vida en joc, dedicada al Casino de la Rabassada.
En relat d’anticipació té obres com Un vot per l’esperança, que va merèixer el títol d’obra escollida en el I Premi Internacional de Novel·la Plaza & Janés de 1985, o la celebrada L’informe Phaeton.
I en ficció històrica, gènere que li ha valgut ser considerat el «revitalitzador de la novel·la històrica en llengua catalana» (Ramon Ventura, El Periódico, 1999), disposa de títols tan coneguts com per exemple El mestre de Kheops, Premi Nèstor Luján de Novel·la Històrica 1998, L’anell d’Àtila, Premi Fiter i Rossell 1999, Els ulls d’Anníbal, Premi Carlemany 2002, La Gran Concubina d’Amon, Premi Nèstor Luján 2005, la trilogia dedicada a Jaume I el Conqueridor (2000) o una altra trilogia dedicada a Alí Bei (2004).
Salvadó barreja amb exquisida subtilesa realitat i ficció en les seves obres i les envolta de sentiments, que ell considera el vertader motor de la vida.