Fitxa del llibre »
Rutes Literàries de Barcelona: Teresa Juvé, Narcís Oller, Josep M. de Sagarra, Montserrat Roig
Nunes, Maria
Fora de Col·lecció | ISBN 978-84-946982-1-7 | 176 pàg | 15 x 21,5cm | Rústica | 16.00€
Data de publicació: 28/08/2017
Sinopsi
Aquest llibre és fruit de l’entusiasme i punt de trobada de dues passions: ciutat i literatura. O literatura i ciutat, com vulgueu, perquè en els amors apassionats és difícil dir quin s’estima més que l’altre.
Barcelona i la literatura formen un tot esplèndid i enriquidor perquè la literatura amplia, il·lumina, excava i reedifica la ciutat. Sota els mapes físics sempre hi ha subjacent una cartografia emocional que estructura la nostra memòria personal i col·lectiva, i la literatura hi juga un paper molt important.
Les rutes literàries que us proposo ens transporten a diversos moments de la història de Barcelona i es basen en obres d’autors que han sentit aquesta doble passió per la literatura i la ciutat: Teresa Juvé, Narcís Oller, Josep M. de Sagarra i Montserrat Roig.
Altrament, sense aquesta passió, no podríem viatjar en el temps i passejar per aquells indrets de la ciutat que es conserven, que han desaparegut o que s’han transformat, però que en les pàgines dels nostres autors mantenen intacte tot el perfum d’una Barcelona eterna.
Maria Nunes
• Llibre il·lustrat per Josep M. Farré Mateu
• Coberta del llibre (ampliada)
ACTIVITATS RELACIONADES
• Setmana del Llibre en Català, presentació (Barcelona, 9-9-2017). Invitació
• Ruta literària de Josep M. de Sagarra, 15-9-2017
• Ruta literària de Josep M de Sagarra, 7-10-2017
• Presentació a Badalona (10-10-2017). Invitació
• Presentació a Alibri (Barcelona, 3-11-2017). Invitació. Fotografies
• Presentació a Llibreria 22 (Girona, 14-11-2017). Invitació
• Berenar-sopar a La Pineda (Barcelona, 30-11-2017). Comunicat
(Per a més informació, vegeu calendari d'activitats)
Notícies relacionades
- Rutes literàries de Barcelona: una esplèndida passejada per la ciutat de la mà de Maria Nunes.
La reeixida experiència de la filòloga i catedràtica barcelonina Maria Nunes com a organitzadora de rutes literàries i difusora de l’obra dels nostres millors novel·listes l’ha duta a concentrar...
Nota biogràfica
Nunes, Maria

Llicenciada de grau en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona. Ha exercit de catedràtica de llengua i literatura catalanes a l'ensenyament secundari. Té publicats diversos estudis sobre Narcís Oller i la novel·la del segle XIX, una edició de Julita, de Martí Genís i Aguilar, i un estudi sobre l'obra en prosa de Josep M. de Sagarra. Ha col·laborat en l'edició crítica dels volums de prosa de l'Obra completa de Josep M. de Sagarra (Ed. 3i4).
Publica habitualment crítica literària i teatral a revistes digitals de cultura. Col·labora amb la ILC i altres institucions en activitats de divulgació de la literatura catalana i és especialista en el disseny i guiatge de rutes literàries d'obres i d'autors catalans.
A Meteora ha publicat Rutes literàries de Barcelona (2017) i Salvat, Pla, Rodoreda i Capmany. Rutes literàries de Barcelona, 2 (2018) i Rusiñol, V. Català, Espriu, Pessarrodona. Rutes literàries de Barcelona, 3 (2020).
• Foto de Maria Nunes (ampliada)